torsdag 26 mars 2020

Det blir aldrig som man tänkt sig....

År 2020, det lät så löftesrikt, som om ingenting skulle kunna gå fel. Ett år med alla möjligheter man kan tänka sig. Ett år som för min egen del var fyllt med inplanerade resor, jämna födelsedagar som skulle firas så att det heter duga och andra positiva händelser. Det enda vi vet i nuläget är att det aldrig blir som man har tänkt sig.

2020 har börjat med den största utmaning de allra flesta av oss har sett under vår livstid. Så vad gör vi? För egen del har jag bestämt mig för att kämpa dag för dag. Att försöka hålla mig positiv, fortsätta att jobba så länge möjligheten finns, umgås med familjen, byta ut de inplanerade aktiviteterna som nu uteblir mot annat jag tycker om att göra.

Jag är glad att jag i detta läget har ett hem jag trivs i. Jag känner mig privilegierad att ha möjligheten att kunna pyssla hemma och att ha en trädgård att lägga min tid och energi i. Jag tänker mig också att jag ska återuppta bloggandet, framförallt med material från trädgården.

Singelgång - månadsbild mars

Den här vyn ska ni få följa månad för månad under 2020. Jag hoppas att den ska vara grön och frodig om några månader!






















En vacker ny kruka med lite klöver fick pigga upp på fönsterbänken. Nu fortsätter arbetet med att hägna in grönsakslandet för att göra det hundsäkert innan sådd och plantering!

Nellie och Maggie - trädgårdsmarodörer


Tills nästa inlägg - var rädda om er själva och varandra!

/Agneta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar